- Блажен муж
Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Яко весть Господь путь праведных, и путь нечестивых погибнет.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Работайте Господеви со страхом и радуйтеся Ему с трепетом.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
Блажени вси надеющиися Нань.
Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
- Бог Господь и явися нам. Глас 1
Бог Господь и явися нам, Благословен Грядый во имя Господне/
Камени запечатану от иудей/ и воином стрегущим Пречистое Тело Твое,/
воскресл еси тридневный, Спасе, / даруяй мирови жизнь./
Сего ради Силы Небесныя вопияху Ти, Жизнодавче: /
слава Воскресению Твоему, Христе, / слава Царствию Твоему, /
слава смотрению Твоему, едине Человеколюбче.
- Великая ектения
Ектения́ (также ектенья́, эктения́; поздн. греч. Εκτενής) — распространение) — название ряда молитвенных прошений. Ектении входят в состав большей части богослужений в православной Церкви.Ектению читает, как правило, диакон, стоя при этом на амвоне, и повернувшись лицом к алтарю. Вытянув правую руку, он держит в ней орарь и после каждого прошения осеняет себя крестным знамением. Иногда за неимением штатного диакона на службе ектению может прочитывать иерей. В Греческой Церкви это было так исторически, и лишь только в Русской Церкви было всегда обычным иметь также диакона на службе.
Великая ектения содержит молитвенные прошения о всей Церкви и общества. Ектению произносит диакон, после каждого прошения церковный хор поет «Господи, помилуй».
Миром Господу помолимся.
О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.
О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.
О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.
О Святейшем Патриархе Московском и всея руси (имя рек) и Преосвященнейшем (имя рек, правящем епископе), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.
- Глас 6
Догматик:
Кто Тебе не ублажит, Пресвятая Дево; кто ли не воспоет Твоего пречистаго рождества: безлетно бо от Отца возсиявый Сын Единородный. Той же от Тебе Чистыя пройде, неизреченно воплощься естеством Бог сый, и естеством быв человек нас ради, не во двою лицу разделяемый, но во двою естеству неслитно познаваемый. Того моли, Чистая Всеблаженная, помиловатися душам нашим.
Тропарь:
Ангельския силы на гробе Твоеми стрегущии омертвеша, и стояше Мария во гробе ищущи Пречистаго Тела Твоего. Пленил еси ад, искусився от него; сретил еси Деву, даруяй живот воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
- Под Твою милость
Под Твою милость прибегаем, Богородице Дево: молений наших не презри в скорбех, но от бед избави нас, Едина Чистая и Благословенная.
Пресвятая Богородице, спаси нас.
- Помощник и Покровитель
Помощник и Покровитель бысть мне во спасение, Сей мой Бог, и прославлю Его, Бог отца моего, и вознесу Его: славно бо прославися.
Вонми, Небо, и возглаголю, и воспою Христа, от Девы плотию пришедшаго.
Утверди, Господи, на камени заповедей Твоих подвигшееся сердце мое, яко Един Свят еси и Господь.
Услыша пророк пришествие Твое, Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой и убояхся, слава силе Твоей, Господи.
От нощи утренююща, Человеколюбче, просвети, молюся, и настави и мене на повеления Твоя, и научи мя, Спасе, творити волю Твою.
Возопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой.
Согрешихом, беззаконновахом, неправдовахом пред Тобою, ниже соблюдохом, ниже сотворихом, якоже заповедал еси нам; но не предаждь нас до конца, отцев Боже.
Егоже воинства небесная славят, и трепещут Херувими и Серафими, всяко дыхание и тварь, пойте, благословите и превозносите во вся веки.
- Святое Богоявление. Тропарь и кондак
Тропарь, глас 1-й
Во Иордане крещающуся Тебе, Господи,
троическое явися поклонение,
Родителев бо глас свидетельствоваше Тебе,
возлюбленного Тя Сына именуя,
и Дух в виде голубине,
извествоваше словесе утверждение.
- Символ веры
Краткое догматическое изложение основы христианского вероучения. Составлен Первым Вселенским собором (Никея, Малая Азия) в 325 году; в 381 году расширен и дополнен Вторым Вселенским собором (Константинополь). По названиям мест, где проходили соборы, получил название Никео-Константинопольского или Никео-Царьградского символа. Символ веры входит в состав многих богослужений.
По возгласе диакона хор поет (по благословению Святейшего Патриарха Алексия) вошло в обыкновение и общее пение народом.
Пением Символа веры молящиеся в храме свидетельствуют пред Богом и Церковью, что они являются верными, которым дозволено присутствовать при совершении великого Таинства и приступить к причащению Святых Тайн.
Во время пения Символа веры священник сам читает его, подъемля и колебля воздух над Честными Дарами. Это священнодействие совершается в знак веяния над ними и приблизившегося наития Святаго Духа, подобно тому, как и сошествию Святаго Духа на апостолов предшествовало дыхание ветра. Кроме того, поднятие и колебание воздуха напоминает о землетрясении при открытии Гроба Господня и о бегстве стражи от Гроба - событиях, бывших в то время, когда Господь Иисус Христос благоволил явить Свое Воскресение.
- Тропарь и кондак ВОЗДВИЖЕНИЮ КРЕСТА ГОСПОДНЯ
ТРОПАРЬ, глас 1
Спаси, Господи, люди Твоя / и благослови достояние Твое, / победы православным христианом на сопротивныя даруя / и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.
КОНДАК, глас 4
Вознесыйся на Крест волею,/ тезоименитому Твоему новому жительству,/ щедроты Твоя даруй, Христе Боже,/ возвесели нас силою Твоею,/ победы дая нам на сопостаты,/ пособие имущим Твое оружие мира,\ непобедимую победу.
- Тропарь и кондак ВОЗНЕСЕНИЮ ГОСПОДНЮ
ТРОПАРЬ, глас 4
Вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / радость сотворивый учеником / обетованием Святаго Духа, / извещенным им бывшим благословением, / яко Ты еси Сын Божий, Избавитель мира.
КОНДАК, глас 6
Еже о нас исполнив смотрение,/ и яже на земли соединив небесным,/ вознеслся еси во славе, Христе Боже наш,/ никакоже отлучаяся,/ но пребывая неотступный,/ и вопия любящим Тя:\ Аз есмь с вами и никтоже на вы.
- Тропарь и кондак ВХОДУ ГОСПОДНЮ ВО ИЕРУСАЛИМ
ТРОПАРЬ, глас 1
Общее воскресение / прежде Твоея страсти уверяя / из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. / Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще, / Тебе Победителю смерти вопием: / осанна в вышних, / благословен Грядый во имя Господне.
КОНДАК, глас 6
На престоле на небеси,/ на жребяти на земли носимый, Христе Боже,/ Ангелов хваление и детей воспевание/ приял еси зовущих Ти:\ благословен еси, грядый Адама воззвати.
- Тропарь и кондак ЖИРОВИЦКОЙ ИКОНЕ БОЖИЕЙ МАТЕРИ
ТРОПАРЬ, глас 2
Помощи от Тебе требующия не презри, Владычице, / и милосердия бездну отверзи всем притекающим к цельбоносней иконе Твоей. / Печали наша житейския утоли, Всещедрая, / и от юдоли сея плачевныя к радости вечней верныя Твоя престави: / Тебе бо вси стяжахом надежду и утверждение, / милости источник, покров и спасение душ наших.
КОНДАК, глас 4
Величия Твоя кто исповесть /, Пресвятая Дево, / Творца всех Христа Бога рождшая / Едина бо еси Мати и Дева, / Преблагословенная и Препрославленная, / упование наше, источник благостыни, / верным прибежище и миру спасение.
- Тропарь и кондак Покрова Пресвятой Богородицы.
Тропарь, глас 4.
Днесь, благовернии людие, светло празднуем,
осеняеми Твоим, Богомати, пришествием,
и к Твоему взирающе пречистому образу, умильно глаголем:
покрый нас честным Твоим Покровом
и избави нас от всякаго зла,
молящи Сына Твоего, Христа Бога нашего, спасти души наша.
- Тропарь и кондак праздника Вознесения Господня
ТРОПАРЬ, глас 4
Вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / радость сотворивый учеником / обетованием Святаго Духа, / извещенным им бывшим благословением, / яко Ты еси Сын Божий, Избавитель мира.
КОНДАК, глас 6
Еже о нас исполнив смотрение, / и яже на земли соединив небесным, / вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / никакоже отлучаяся, / но пребывая неотступный, / и вопия любящим Тя: / Аз есмь с вами и никтоже на вы.
- Тропарь и кондак праздника Сретения Господня
Радуйся, Благодатная Богородице Дево,/ из Тебе бо возсия Солнце Правды, Христос Бог наш,/ просвещаяй сущия во тьме./ Веселися и ты, старче праведный,/ приемый во объятия Свободителя душ наших,// дарующаго нам воскресение.
Утробу Девичу освятивый Рождеством Твоим/ и руце Симеоне благословивый,/ якоже подобаше, предварив,/ и ныне спасл еси нас, Христе Боже,/ но умири во бранех жительство// и укрепи люди, ихже возлюбил еси, Едине Человеколюбче.
- Тропарь и кондак ПРЕОБРАЖЕНИЮ ГОСПОДНЮ
ТРОПАРЬ, глас 7
Преобразился еси на горе, Христе Боже, / показавый учеником Твоим славу Твою, / якоже можаху: / да возсияет и нам грешным / свет Твой присносущный, / молитвами Богородицы, / Светодавче, слава Тебе.
КОНДАК, глас 7
На горе преобразился еси,/ и якоже вмещаху ученицы Твои/ славу Твою, Христе Боже, видеша:/ да егда Тя узрят распинаема,/ страдание убо уразумеют вольное,/ мирови же проповедят,\ яко Ты еси воистинну Отчее сияние.
- Тропарь и кондак Преображения Господня
Тропарь, глас 7
Преобразился еси на горе, Христе Боже, показавый учеником Твоим славу Твою, якоже можаху, да возсияет и нам, грешным, свет Твой присносущный молитвами Богородицы, Светодавче, слава Тебе.
Кондак, глас 7
На горе преобразился еси, и якоже вмещаху ученицы Твои, славу Твою, Христе Боже, видеша, да егда Тя узрят распинаема, страдание убо уразумеют вольное, мiрови же проповедят, яко ты еси воистинну Отчее сияние.
- Тропарь и кондак Пятидесятницы
ТРОПАРЬ, глас 8
Благословен еси, Христе Боже наш, / Иже премудры ловцы явлей, / низпослав им Духа Святаго, / и теми уловлей вселенную, / Человеколюбче, слава Тебе.
КОНДАК, глас 8
Егда снизшед языки слия,/ разделяше языки Вышний,/ егда же огненныя языки раздаяше,/ в соединение вся призва;/ и согласно славим Всесвятаго Духа.
- Тропарь и кондак РОЖДЕСТВУ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ
ТРОПАРЬ, глас 4
Рождество Твое, Богородице Дево, / радость возвести всей вселенней: / из Тебе бо возсия Солнце правды Христос Бог наш, / и разрушив клятву, даде благословение, / и упразднив смерть, дарова нам живот вечный.
КОНДАК, глас 4
Иоаким и Анна поношения безчадства,/ и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая,/ во святем рождестве Твоем./ То празднуют и людие Твои,/ вины прегрешений избавльшеся,/ внегда звати Ти:\ неплоды раждает Богородицу и питательницу жизни нашея.
- Тропарь и кондак РОЖДЕСТВУ ХРИСТОВУ
ТРОПАРЬ, глас 4
Рождество Твое, Христе Боже наш, / возсия мирови свет разума: / в нем бо звездам служащий, / звездою учахуся, / Тебе кланятися Солнцу правды, / и Тебе ведети с высоты Востока: / Господи, слава Тебе.
КОНДАК, глас 3
Дева днесь Пресущественнаго раждает,/ и земля вертеп Неприступному приносит,/ Ангели с пастырьми славословят,/ волсви же со звездою путешествуют:\ нас бо ради родися отроча младо, Превечный Бог.
- Тропарь и кондак УСПЕНИЮ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ
ТРОПАРЬ, глас 1:
В рождестве девство сохранила еси, / во успении мира не оставила еси, Богородице: / преставилася еси к животу, Мати сущи Живота, / и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша.
КОНДАК, глас 2
В молитвах неусыпающую Богородицу,/ и в предстательствах непреложное упование,/ гроб и умерщвление не удержаста:/ якоже бо Живота Матерь,/ к животу престави,\ во утробу Вселивыйся Приснодевственную.
- Царю Небесный
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, и́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю! Прииди́ и всели́ся в ны и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.