Я вспоминал сотни ответов мальчишек на вопрос: каким человеком тебе хочется стать. Сильным, храбрым, мужественным, умным, находчивым, бесстрашным… И никто не сказал – добрым. Почему доброта не ставится в один ряд с такими доблестями, как мужество и храбрость? Но ведь без доброты, подлинной теплоты сердца невозможна душевная красота человека. Добрые чувства, эмоциональная культура – это средоточие человечности. Сегодня, когда в мире и так достаточно зла, нам стоит быть более терпимыми, внимательными и добрыми по отношению друг к другу, по отношению к окружающему живому миру и совершать самые смелые поступки во имя добра. Следование путём добра – путь самый приемлемый и единственный для человека. Он испытан, он верен, он полезен и человеку в одиночку, и всему обществу в целом. Учить чувствовать и сочувствовать – это самое трудное, что есть в воспитании. Если добрые чувства не воспитаны в детстве, их никогда не воспитаешь, потому что они усваиваются одновременно с познанием первых и важнейших истин, главная из которых – это ценность жизни, чужой, своей, жизни животного мира и растений. В детстве человек должен пройти эмоциональную школу, школу воспитания добрых чувств. I remembered hundreds of boys' answers to the question: what kind of person do you want to become. Strong, brave, courageous, intelligent, resourceful, fearless ... And no one said - good. Why kindness is not put on a par with such prowess as courage and bravery? But without the kindness, genuine warmth of the heart, the spiritual beauty of man is impossible. Good feelings, emotional culture is the focus of humanity. Today, when there is enough evil in the world, we should be more tolerant, attentive and kind to each other, to the surrounding living world and to perform the most courageous deeds in the name of good. Following the path of good is the most acceptable and unique path for a person. He is tested, he is faithful, he is useful both to the person alone and to the whole society. Learning to feel and sympathize is the most difficult thing to bring up. If you don’t bring up good feelings in childhood, you’ll never bring them up, because they are acquired simultaneously with the knowledge of the first and most important truths, the main of which is the value of living, alien, your own, the life of animals and plants. In childhood, a person must go through an emotional school, a school of nurturing good feelings.